STAGNÁLÁS - taktikai vs. áldozati

2022.07.09

Taktikai stagnálás vs. áldozati stagnálás

Van, amikor egy fejlesztés, egy új stratégia kivitelezése befektetést, napokig, évekig tartó napi megvalósítást jelent. Az eredmény 2-3+ év múlva egy exponenciális növekedés. Egy kívülálló ebből annyit lát, hogy "hirtelen" beindul valakinél az üzlet. Jellemzően így működnek a startupok, stratégiában gondolkodó, innovatív vállalatok.

Sokan azonban az "áldozati stagnálás" állapotában ragadnak. Jellemzően ilyen cégeket találni a magyar KKV-k között. Mi jellemző rájuk?

Panaszkodnak mindenre "odakint"... kormány, EU, infláció, covid, háború, Orbán Viktor, Mészáros Lőrinc, munkatársak, munkaerőpiac, stb. ... ismerős?

  • Nincs saját útjuk, nincs saját stratégiájuk
  • Ösztönből értékesítenek
  • Nincs profi marketing, értékesítést támogató keresletgenerálás
  • Ingyen, vagy "ócsón" akarnak magas minőséget (ERP, CRM, kiváló munkaerő, kiváló vezetők, stb.)
  • Nagy EGO... a "majd mi megoldjuk"... nem vesznek igénybe külső szakértőt, aki egy magasabb szintre segíti őket
  • Túlélő üzemmód, "eddig is megvoltunk valahogy"
  • Nem vonzanak ambíciózus fiatalokat, együtt öregszenek a vevőikkel és a munkatársaikkal, partnereikkel
  • Iparági buborékban élnek, egy olyan korban, amikor iparági társaikkal együtt mennek a "gazdasági temetőbe"
  • Nincs újítás, nincs innováció, nincs vízió a jövőre
  • Olyan szakértőkre hallgatnak, akik magabiztosak egy olyan tudás átadásában, ami 30 éve volt menő... (marketingben, értékesítésben)
  • Rossz hatékonyságúak a folyamataik
  • Rossz hatékonyságú a belső kommunikáció - nincs megbeszélés rend és ritmus, nem megfelelő a tartalom és a végrehajtás
  • Nem alkalmaznak támogató szoftvereket (ERP, CRM, Projekt, Belső kommunikáció)
  • Ezek a cégek elvesztik a kiváló fiatalokat, kiváló munkaerőt, kiváló vezetőket... ami piaci pozícióvesztéshez vezet... magyarul elavulnak

Rossz hír: Ők lesznek a vesztesek, exponenciális sebességgel! Még rosszabb: Ha ők a mérce számodra, te is velük süllyedsz! 

A kiválóság az egyetlen jó cél: KIVÁLNI azt jelenti, hogy nem csak jobb vagy, hanem más. Más... de olyan, amire odakint szükség van és eleget fizetnek érte, elegen.

A gyorsan növekvő cégek és az ötletből induló startupok ezekkel a módszerekkel érnek el sikereket. Gyorsabban érnek el eredményeket és piaci terjeszkedést, mint a hagyományosan piacon levők.

Hatékonyabb egyéni-, vezetői-, céges működésük lehet. Ők (lesznek) a versenytársaid a vevőidnél és a munkaerőpiacon. Manapság iparági buborékban élni életveszélyes.

Bárhonnan jöhet egy "felforgató", aki elveszi a vevőid és elcsábítja a munkatársaid.
"Forgass fel, vagy felforgatnak..." hangzik a jelszó ezen a pályán!

A nyár a legjobb időszak, hogy felkészüljünk az őszre és a télre. Bármi van, arra fókuszáljunk, amire hatásunk van.

Gm-STRATÉGIA 300+45 perc konzultáció - egy program, amivel előzni lehet a kanyarban!

Amíg te hezitálsz, mások döntenek... ha szerencséd van, nem a versenytársaid! Jössz?