Sorsfordító nyár...
Kedves Olvasó,
Egy nyárra (is) aktuális téma: Stratégia tervezése az ötletkidolgozástól a megvalósulásig
A nyarat sokan használják arra, hogy átgondolják (akár alapjaiban) cégük üzleti működését, innovációs lehetőségeit vagy saját életük "hogyantovább"-ját...
Mindig vannak emberek, akik hajlandóak új eszközöket, gondolkodásmódot és iránymutatást igénybe venni, hogy magasabb szintre emeljék a cégük és saját életük működését...
I. Minden az emberrel kezdődik - a tulajdonos/vezető/vállalkozó/alkalmazott személye...
- A cégem az életcélom, vagy az élettervem egyik eszköze a cégem?
- A technológia és információáradat irányít, vagy ezek szolgálnak és segítenek engem?
- Céltudatosan, stratégikusan gondolkodok a saját életemmel kapcsolatban, tisztázott alapértékekkel, mielőtt így gondolkodok a cégemben?
- Minden pillanatban tudom, hogy mi a számomra legfontosabb 20% - amire igent mondok - és mi a 80% - amire NEM-et kell mondanom? ( ember-érzés-gondolat-helyzet-információ-hatás-üzleti lehetőség )Kialakítottam a MAI - egyetlen, legfontosabb - napom rituáléit és automatizmusait, amivel a legtöbbet tudom kihozni magamból? - MA elérem ezekkel önmagam legjobb állapotát?
- Van ma alternatív "B"-tervem, ha holnap "minden megszűnne és elveszne" abból, amit jelenleg csinálok? Van kész "életterv prototípusom" - legalább még 2 - ami azonnal életbe lép, ha radikálisan megváltoznak a körülményeim?
- Izgalommal, energikusan várom a holnapi napot, sok a tennivalóm ami energiát ad, vagy már több mint 3 hónapja egyre "nehezebb, fárasztóbb", energianyelők a napjaim?
- Mi ad értelmet azoknak az éveknek, amik előttem vannak?
II. Kezdő/újrakezdő vállalkozóknál
- Milyen ÉRTÉK-et (termékek, szolgáltatások) ad a cégem a piac (társadalom) általam meghatározott szereplőinek ( ÜGYFELEIM - CÉLPIACAIM ), amiért azok hajlandóak, képesek annyit fizetni, hogy tartós hasznom legyen?
- Mi a lehetséges vevőm/ügyfelem fájdalma, félelme, elégedetlensége, problémája, hiánya, aggódása, kétsége, kockázata, korlátai?
- Mi a lehetséges vevőm/ügyfelem érdeke, vágya, igénye?
- Mi a lehetséges vevőim/ügyfeleim tevékenységei ( napi, heti, havi, éves)? Mik a legfontosabb kulcstevékenységei, mit lát ő annak?
- Termékem vagy szolgáltatásom hogyan enyhíti, vagy szünteti meg a lehetséges ügyfeleim fájdalmait ( félelmeit, elégedetlenségét, problémáját, hiányát, aggódását, kétségeit, bizonytalanságát )
- Termékem vagy szolgáltatásom milyen előnyöket, hasznot nyújt a lehetséges ügyfeleimnek, hogyan szolgálja az érdekeiket? ( vágyat elégít ki, eredményt produkál, tevékenységekhez kapcsolódik, több bevételt hoz, megtakarítást jelent, közösségi előny, pozitív érzelmek)
- Lehetséges ügyfeleim mely tevékenységeihez( ( napi, heti-, havi-, éves-, )( eredményes működése szempontjából legfontosabb, látható, érzékelhető, kielégítetlen igény, megoldatlan probléma, jövedelmezőségére döntően ható, "néhány fontos tevékenység" )) kapcsolódhat a termékem, szolgáltatásom, hol nyújthat értéket az ügyfeleim számára?
III. Működő vállalkozás/vállalat - Gondoljuk át az alapoktól
- Hogyan legyen a szervezetünk befelé fordulóból ( saját folyamatainkra, technológiánkra, problémáinkra, riportjainkra, rendszereinkre, átszervezéseinkre figyelés ) kifelé forduló szervezet ( FÓKUSZ: vevőink igényei, igényeik változása, vevőink kiszolgálása egyre magasabb szinten, egyre nagyobb haszonnal )?
- Hogyan redukáljuk a pénzt, időt, erőforrást, embert, stb. pazarló tevékenységeinket, és fókuszáljunk arra, ami záros határidőn belül pénzt hoz?
- Hogyan kerüljük el a felesleges átszervezéseket, projekteket, fejlesztéseket, változtatásokat úgy, hogy tudjuk: valójában mit igényelnek a (lehetséges) ügyfeleink és miért hajlandóak és képesek fizetni?
- Hogyan tartsuk FÓKUSZ-ban a mindennapi működésünk, hogyan osszuk ezt meg szervezeten belül és milyen támogató szoftvereket, folyamatokat alkalmazzunk ehhez?
- Hogyan lehetne strukturált módon újragondolni a már működő cégünk, vagy egy szervezeti egységünk működését?
- Hogyan lehetne "visszaszerezni a kontrollt" a szervezetünkben, amit a piaci változások, konkurencia, belső problémák, átszervezések, stb. szétziláltak?
- Milyen tartalékok vannak a szervezetünkben a "meglevő elemek újrarendezésével"?
IV. Működő vállalkozás/vállalat - Innováció, fejlesztés, új piacok, növekedés, átszervezés
- Hogyan legyünk eredetiek és alkossuk meg a saját értékajánlatunkat, üzleti modellünket és üzleti terveinket ahelyett, hogy a konkurenciára, aktuális "divatra" és mások ( nekünk eladni szándékozók) manipulációira helyeznénk a hangsúlyt?
- Milyen strukturált, világos, egyszerű, logikus folyamatot valósítsunk meg az értékajánlatunk megalkotásakor, üzleti modellünk létrehozásához, újratervezéséhez, teszteléséhez, üzleti tervünk kidolgozásához, újratervezéséhez, a megvalósulás követéséhez?
- Hogyan indítsunk be egy új üzletágat, vagy emeljük jelentősen magasabb szintre a jelenlegit a nagyobb profitért?
- Hogyan lehetne teljesen új piacokat találnunk és erre értékajánlatot, üzleti modelleket és üzleti terveket alkotnunk?
- Milyen támogató eszközöket, felhő alapú szoftvereket, strukturált folyamatot valósítsunk meg a célunkhoz?
- Hogyan fedezzünk fel "lappangó" piaci igényeket és hogyan dolgozzunk ki értékajánlatot formabontó módon, ami teljesen felforgatja a piacot?
- Hogyan költsünk a lehető legkevesebbet arra, hogy bizonyítékot szerezzünk, az ötletünk és értékajánlatunk működőképes lesz és jó alapot jelent üzleti modell kidolgozásához?
- Hogyan állítsunk fel egyszerűen és hogyan teszteljük az üzleti modelljeink működőképességét?
Valahogy eddig is tervezgetett ...valahogy eddig is kitalálta, hogy merre kellene menni ...valahogy eddig is fejlesztette magát és cégét ...valahogy eddig is arra törekedett, hogy haszna legyen ...
Mostantól ugyanazt csinálja mint eddig, ugyanannyi időt fordít rá ( vagy inkább drasztikusan kevesebbet ) ...de
- ... a legfejlettebb eszközökkel és támogatással "modellezi" és azonnal látja elképzelései eredményét, mielőtt "jelentős valós pénzt" költene ->Ne fizesse meg a tanulópénzt!
- ... ha akarja, titokban tarthatja terveit - nem kell még bennünket sem bevonnia
- ... nyáron, tengerparton, hegyekben is dolgozhat, ötletelhet, modellezhet ....csak egy laptop / táblagép kell
- ... a fenti kérdésekre + sok más kérdésre találjuk meg a választ az együttműködésünk során a cégével, saját terveivel kapcsolatban
- ... ALAPÍTÓI szemmel gondolkodunk és új lehetőségeket találunk
................................................................................................................................................................
Csaba korábban egy multinacionális vállalatnál volt vezető beosztásban. 40-es évei elején úgy gondolta, hogy a szerzett tapasztalatokat saját cége (fel)építésében kamatoztatja tovább. 8 éve vállalkozó, cége "túlélte" a válságos időket és szépen fejlődik. Pályázati lehetőségek, kedvező hitelek segíthetik. Konferenciákra jár, igyekszik lépést tartani az iparága újdonságaival, fejleszti magát technológiai téren is, munka mellett próbál időt szánni magára és a hozzá közel állókra.
Egy ideje azonban úgy érzi, hogy "kezd túl sok lenni". Állandóan hallja a szavakat, "digitalizáció", "innovációs kényszer", ...már megint csinált valamit a konkurencia, amitől félnivalója van, ...már megint jött egy új fejlesztés, ami alapjaiban forgatja fel az iparágát, ...már megint egy változás, ami szétzilálja a cége működését, ...nem beszélve az értékesítésben és marketingben megjelenő új eszközökről, amiket szeretne alkalmazni ...egyre többet és egyre tovább van a cégirodában, egyre feszültebb, egyre idegesebb.
Eldöntötte, "visszaveszi az irányítást" a saját-, és üzleti sorsa felett. Jön a nyár, a legjobb alkalom erre... De milyen módszerrel, hogyan?
Csaba nincs egyedül a problémájával. A "túlterheltség" szinte mindenkire jellemző a mai világban, ahol nem a kevés, hanem a kezelhetetlenül sok információ és lehetőség a gondunk. Igaz ez alkalmazottakra, vállalkozókra és sajnos a gyermekekre is az iskolákban. Szerencsére, ahol "tömeges a probléma", ott vannak megoldások. Ha valaki nem igazán nyitott-, és nem igazán kedveli a technológiai újdonságokat ( szoftverek, okos telefon applikációk), akkor is vannak módszerek, de technológiai támogatással könnyebb. Nem "többet kell" csinálni, hanem "mást és máshogyan".
A nyár és különösen a nyári szabadság tényleg nem a legalkalmasabb időszak a munkára, de a legeslegjobb időszak arra, hogy - elvonulva, akár egy vízparton, koktél mellett, ...vagy éjszaka a csillagos ég alatt, egy szivar kíséretében, ...vagy a hegyekben, magasan a "valóság felett" - ÁTGONDOLJUK az életünket és az üzletünket (pénzteremtési eszközeinket) akár alkalmazottak vagyunk, akár vállalkozók.
Tehetjük akár azt, hogy ALAPÍTÓI SZEMMEL újra gondoljuk a dolgokat, friss szemmel, távol a napi zajtól, "zéró alapú újrakezdőként". ÚJ irányt szabhatunk a magánéleti-, céges sorsunknak, ÚJ lendületet adhatunk a fejlődésünknek, ÚJ lehetőségeket tárhatunk fel a piacon. Ötleteket dolgozhatunk ki, innováción, változtatásokon gondolkodhatunk az életünkben, üzletünkben.
A Gm-Vip 77 Üzleti tervezés egy teljes és strukturált folyamat, amit - ha nyitott rá - a legfejlettebb felhő alapú szoftverek és appok támogatnak. Célt, keretet, irányt szabhat és változtathat az üzleti és magánéleti jövőjével kapcsolatban. Nincs kötöttség, nincs kényszer, azokon a területeken dolgozhatunk és olyan ütemben, ahogy fontosnak tartja.
Csaba a nyarat kihasználja, hogy tervezze a változást és az innovációt az életében.
Az őszt feldobottan, energiával telve, hittel a jövőben kezdi. Új elképzelései, leírt tervei vannak az élete és üzlete legfontosabb területein, ezek bármikor aktualizálhatók és gyorsan változtathatók, ahogy a körülmények változnak. A terveit on-line megoszthatja másokkal - akiket bevon - és azonnal látja egy-egy döntése következményeit ( pl. döntései pénzügyi következményeit, akár évekre előre, modellezhet, próbálkozhat kockázat nélkül ).
Csaba tudja, hogy olyan vezetői döntéstámogató eszközöket és iránymutatást kap, amivel folyamatosan kézben tarthatja az életét és az üzleti jövőjét, nem 90 napra, nem egy évre, hanem folyamatosan a következő 1-3-5-10-20+...évben. Arról ábrándozik majd, bárcsak ezek az eszközök meglettek volna akkor is, amikor a multinál dolgozott. Milyen jól tudta volna használni a munkájában és különösen akkor, amikor a kilépést tervezte és vállalkozni akart. ...bárcsak előre lemodellezhette volna kockázat nélkül az üzleti ötleteit, kidolgozhatta volna az üzleti modelljét ....hmmm ehelyett a valóságban "modellezett" és bizony a "tanulólecke sokba került"....de sebaj, legalább most már meglesz, és ezekkel az eszközökkel dolgozhat....
*....szurkolok, hogy Csaba a barátja legyen, aki megosztja Önnel ezt a lehetőséget és ne az Ön konkurense, aki "fényévekkel" meg fogja előzni...😊!
Minden jót,
István
A vállalkozók hozzászoktak az alkalmazkodáshoz és a változáshoz - "háborúban" élnek - de az alkalmazotti világ kínál nyugalmat? ....hááát nem úgy tűnik és a helyzet csak "fokozódik"....
Telefonáljon vagy kérjen visszahívást!