Miről szól az Értékajánlat tervezés?

2017.01.12

Formáljuk a kreativitást nyereséges üzletté...

Kedves Olvasó,

Minden a "sok ötlettel" kezdődik ….de előtte érdemes megkérdezni az embereket: Mire vágysz? Mi fáj? Mit csinálsz? ...és erre fejleszthetünk megoldásokat.

Ötlet: egy gondolat, amiből az értékajánlat tervezéssel és üzleti modell kidolgozásával, jó üzleti terv elkészítése után nyereséget termelő vállalkozás születhet

Értékajánlat: ha tudatában vagyunk, vagy ha nem, magánemberként is van a "külvilág" felé értékajánlatunk, amit a többi ember, akikkel kapcsolatban vagyunk vagy megvesz, vagy nem. Vállalkozásban/vállalatban az értékajánlat az a termék vagy szolgáltatás, amit a vevők igényelnek és megvesznek, mert számukra valamiért fontos. Az értékajánlat leírja azokat az előnyöket, amiket a vevők várnak a termékemtől, szolgáltatásomtól. Jó esetben értékajánlatunk fenntartható hasznot termel számunkra/cégünk számára.

Értékajánlat tervezés: az a céltudatos, strukturált folyamat, aminek során egy ötletből, információk tömegéből meghatározzuk, hogy mit akarnak a megcélzott vevőink, ami közvetlenül megoldást jelent tevékenységeikre, fájdalmaikra, félelmeikre, vágyaikra és haszonelvárásaikra. Eredménye egy nagy valószínűséggel számunkra profitot termelő üzleti modell. Ez a módszer akkor is alkalmazható, ha "még ötletem sincs, de kezdeni akarok valamit" állapotban vagyunk, mivel a lehetséges ügyfelek tevékenységeiből, vágyaiból és fájdalmaiból indul ki. Ez az eredeti gondolkodás kulcsa.

Mit eredményez a tudatos értékajánlat (újra) tervezés?

  • Segít elkerülni a felesleges "agyalást", beszélgetéseket olyan ötletekről, amik pocsékolják az időt, erőforrásokat és a gyakorlatban nem működnek.
  • Segít meghatározni, hogy mit tudunk adni a megcélzott vevőinknek, haszonnal és segít kiszűrni, leépíteni a nyereséget nem termelő ötleteinket.
  • Segít megtervezni, tesztelni és nagy valószínűséggel számunkra profitot termelő üzleti modellt kreálni, ami a megcélzott vevőink valódi ( akár megváltozott, vagy jövőben fellépő ) tevékenységeire, igényeire. haszonelvárásaira és fájdalmaira, félelmeire adnak megoldást.
  • Az értékajánlat tervezés ezközeivel a munka soha nem ér véget, mivel folyamatosan kell az értékajánlatunkat a változó vevői igényekhez igazítani ( szabályozók, technológia, "divat", stb. szintén állandó fejlesztésre ösztönöznek ).
  • Segít felfedezni új vevői igényeket, új piaci szegmenseket, amikre értékajánlatot és számunkra hasznot teremtő üzleti modellt fejleszthetünk, amik egy jó üzleti terv alapjai.

A legjobb vállalatok állandóan "újraépítik" magukat a változó környezethez alkalmazkodva, karbantartott és megújuló értékajánlatuk (újra)tervezésével és üzleti modelljeik (újra)gondolásával! Akkor teszik ezt, amikor még sikeresek. Alkalmazzák a "ne akkor kezdj kutat ásni, amikor megszomjazol" elvet.

A fennmaradó vállalkozások a következő kérdéseket teszik fel maguknak:

  • Piaci környezetem mely elemei változtak , amik az értékajánlatunk, üzleti modellünk, üzleti tervünk újragondolására késztetnek? A piaci környezetem mely elemei változhatnak a közeljövőben ( 1-3 év ) , amire már most reagálnom kell a nyerő pozícióhoz?
  • A meglevő üzleti modellem elemei kiterjeszthetők újabb piacok kiszolgálására?
  • Milyen technológiai változások zajlanak a piacaimon, amiket alkalmaznom kell, vagy teljesen/részben újra kell gondolnom az értékajánlatom, üzleti modellem, üzleti terveim?

István

*Jelen oldalon és a weblap további oldalain különböző szerzők könyveiből, internetes anyagaiból találhatóak idézetek, gondolatok. /A teljes webtartalom kb. 30%-a/ Az idézett szerzőkre hivatkozást itt talál.

Kezdjük kicsiben, folytassuk...