Generációváltás a KKV szektorban

2018.11.18

Kedves Leendő Partnerünk,

Kormánytámogatás, konferenciák, újságcikkek a témában... most a csapból is ez folyik. Ajánlott cikk a témában: Az EGO-ról le kell mondani...

Néhány kiragadott megállapítás ezekből...

  • kb. 30ezer vállalkozást érint Magyarországon
  • A Family Business Consulting Group USA 2015-ös felmérései szerint világszinten a vállalkozások 30 százaléka éli túl az első, 10-15 százaléka a második és csak 3-5 százaléka a harmadik generációváltást. Ennek fényében a hazai helyzet, mondhatni, kétségbeejtő.
  • A generációváltás előtt álló cégek 7-24%-ban van leírt stratégia, terv a váltás véghezvitelére
  • Magyarországon kulturális örökségünk miatt erős alapító, a "Keresztapa" kedves atyaként tűnik fel, akit engedelmes fiai/lányai követnek. Az alapító nehezen "engedi el" a céget.
  • A magyar alkalmazottak 70 százaléka családi cégnek dolgozik, a GDP-nek legalább a felét megtermelve.
  • A megújulás, az innováció képessége, az új trendekhez való alkalmazkodás, az egyre nagyobb teret nyerő információtechnológia megismerése és bevezetése, az IT-megoldások alkalmazása az új generációnak a sajátja és "kényszere" is egyben.
  • Ha elég távolról nézzük, akkor a magyar KKV szektor vállalkozóinak nagyrésze nem feltétlen a klasszikus piaci alapon nőtt/nő. Sokat számított az, hogy ki volt közelebb a már meglevő "közös vagyonhoz" és ki mekkora részt tudott ebből magának és családjának kiszakítani. Ez az EU források felhasználásával sem változott. Mit jelent ez? A magyar kis-, és közepes cégek nagyrészénél "génszinten" hiányzik a piaci alapon való működés legtöbb feltétele és működési módja. Piackutatás-, vevői igényekre alapozott üzletfejlesztés-, kiváló ügyfélszolgálat, támogató szoftverrendszerek, hatékony vezetés és vállalati kultúra, stratégiai tervezés, folyamatfejlesztés, minőségbiztosítás, átlátható-, transzparens működés, stb. fogalmai hírből ismertek vagy rosszul működők.
  • A privatizálható "közvagyon" és az EU források kiapadása ill. átalakulása a következő években rákényszeríti a piacon levő cégek nagyrészét, hogy az eddigi "kapcsolat és pénzszerzés alapú" működésről egyre inkább átálljanak a vevői igényekre alapozott, innovatív működésre. Ehhez nincs elég szakember és nincs elég kialakult jó gyakorlat nálunk. Ezek hiányában a lassú-, vagy gyors szétesés és "gazdasági halál" vár a cégek egy részére. De hogyan lehet javítani a helyzeten?

Hangsúlyozom, hogy nem vagyok a generációváltás avatott szakértője, de élet-, és üzletfejlesztési eszközökkel célom, hogy a velem dolgozó cégek döntéshozóinak a jelenleg legfejlettebb eszközöket adjam, amivel a felgyorsult világban fejleszthetik magukat és vállalkozásukat. 

Ezek az eszközök az új generációnak szólnak, mivel alapjaiban más gondolkodásmódot igényelnek, mint amit az elődök mutatnak.

Mit jelenthet ez személyi szinten?

  • Életstratégiát - először én, utána a cégem
  • Szilárd alapelveket és értékrendet - bármi történik, van hova visszatérni
  • Személyes napi működési hatékonyságot - 3 hetes sikerciklusok szerinti működést
  • Fókuszt a számunkra legfontosabb dolgokra - napról-napra, hétről-hétre, hónapról-hónapra, évről-évre
  • A pénzteremtésünk - kapcsolataink - önfejlesztésünk egyensúlyának tartását és ezek segítő eszközeit
  • A kapcsolataink érzelmi térképeit és blokkoló hatások azonosításának és kezelésének eszközeit és módszereit
  • 11+ életfejlesztési vásznat/canvast az önálló folyamatos használathoz és működtetéshez
  • Személyes mentorálást a folyamathoz és rendszeres konzultációkat ...Kattints a képre!

Mit jelenthet ez szervezeti szinten?

  • Stratégiaalkotás-, stratégiaváltás leggyorsabb eszközeit
  • Új fejlesztések-, új üzleti ötletek kidolgozásának módszereit
  • Gyors-, hatékony piackutatás módszereit
  • Vállalati márkastratégia gyors kidolgozásának eszközeit-, gyors váltásokat
  • Hatékony üzleti tárgyalások módszereit és eszközeit
  • Hatékony és célirányos-, fókuszált vállalati belső működés módszereit és eszközeit
  • Pénzügyi tervezés módszereit és támogató szoftverének használatát-, gyors üzleti terv variációk kidolgozásához
  • Új üzleti modellek kialakítását-, gyors váltást
  • Hatékony projektvezetés eszközeit-, módjait és támogató szoftvereit
  • Vállalkozáson belüli hatékony megbeszélések/meetingek módszereit és eszközeit
  • ...és még sok-sok eszközt, 35+ üzletfejlesztési vásznat, amiket később önállóan is használhat ... Kattints a képre!

Üdv: István