Agilis ember - Agilis szervezet

2018.11.03

Kedves Érdeklődő,

Hogyan lehet a hagyományos szervezetekben egy eddigitől alapjaiban eltérő működést kialakítani?

Egy cikket olvastam a héten: "Az agilis átalakulás motorja. Úton az agilis szervezet felé." Eredeti cikk itt! ...és néhány gondolat jutott eszembe.

Három számomra fontos idézet a cikkből:

  • "...A fentiek miatt az agilitás ma a fénykorát éli, és a szervezetek jelentős része (nem csak az IT iparágban) őrült tempóban igyekszik átállni erre a működési modellre. Akik eleve ebben kezdik - mint például sok startup - azoknak viszonylag könnyű a dolga, ámde ez nem mondható el a korábbi nagyokról, akik az előző években vagy évtizedekben nem erre rendezkedtek be. Nekik komoly feladat és teher a transzformáció, melynek számos hátráltatója lehet."
  • "... A legjelentősebb kihívás ugyanakkor - és erről sokan megfeledkeznek - maga a meglévő emberállomány. Az az emberállomány, akitől eddig szabálykövetést, szorgalmat, hibátlanságot és megfontoltságot vártak el a nagy szervezetek. Az az emberállomány, aki eddig sem feltétlenül tudott mit kezdeni az agilis működés előhírnökeivel: a change-managerekkel vagy a game-changerekkel. Ehhez képest feléjük most a kockázatvállalás, a hibázáson keresztüli tanulás (fail safe) és az extrém gyors kivitelezés az új elvárás. Csoda, hogy joggal kétkednek és folyton lassítanának?"
  • "...A transzformáció első lépése tehát a megfelelő vezetők megtalálása, amihez elengedhetetlen az agilis vezetői profil kialakítása."

A Gm-Vip 77 Élet-, és üzletfejlesztési rendszer 10+ Életfejlesztési vászonnal /canvasok és egy 28 oldalas "Életstratégia tervező" szerkeszthető dokumentummal segíti a személyes kreatív erő (újra)kialakítását, valamint 35+ Üzletfejlesztési vászonnal /canvasok egy vállalkozás, vállalati részleg Lean elveken történő fejlesztését elsősorban értékesítés - marketing - üzleti modell - stratégia fókusszal. De hogyan jön ez ide?

Az elsősorban eddig technológiai cégeknél alkalmazott termékfejlesztési módszertanok és projektmenedzsment eszközök ( Design Thinking, Scrum, Lean, stb. ) mutatnak átfedéseket és közös elveket. Kis csapatokban működés, produktív hibázáson keresztüli tanulás, állandó kapcsolat a vevővel, ismétlés, stratégiaváltás vagy kitartás rendszeres döntései, probléma-megoldás valamint termék-piac megfeleltetés, sprintek, kreatív együttműködés egy közös célért, állandó tesztelés, validálás, növekedési hackelés módjai, vevői út feltérképezése, felszabadítani és "mederbe terelni" az emberekben levő kreatív energiákat, stb.

Ismerd meg a vállalkozói-, vállalati nyereségnövelés legújabb eszközeit... ezeket alkalmazva szebb és boldogabb lesz a te és a környezetedben élők élete.

A Gm-Vip 77 Mestertervezés és az alkalmazott canvasok / fejlesztési vásznak nagyrészt a fenti elveken dolgoznak, de van néhány alapvető eltérés ill. más fókuszpont. De mi is a lényege a rendszernek? Hogyan működik? Hogyan áll össze a "Nagy Kép"?

1 - Minden az emberrel kezdődik! - Gm-Vip 77 ALPHA SPRINT program

  • "Életstratégia" kialakítása ( alapértékeink - elveink a számunkra legfontosabb területeken - céljaink - tehetségeink szerinti működés kialakítása, stb. ) Mindez úgy, hogy a körülmények változásával azonnali változtatási lehetőség és "újratervezés" rendkívül gyorsan
  • 3 hetes sikerciklusokban való gördülőtervezés - Gm-Vip 77 Alpha Sprint vászon
  • Minden nap egy TISZTA LAP - Napi fókusz a számunkra legfontosabbra, életünk minden területén ( pénzteremtés - kapcsolataink - önfejlesztésünk ) - Gm-Vip 77 Tiszta Lap vászon
  • Érzelmi térképek a kapcsolataink érzelmi dimenzióinak és a blokkoló hatásainak azonosítására, kiszűrésére és kezelésére elsősorban a ránk legnagyobb hatást gyakorló emberekkel kapcsolatban. ( Gm-Vip 77 9 ember vászon, Gm-Vip 77 Érzelmi mátrix vászon, Gm-Vip 77 Sorskönyv vászon, stb. )

Az eredmény: Agilis működésű, gyorsan reagáló, proaktív, változó, tanítható ember, aki "belülről motivált és vezérelt".

2 - Üzletfejlesztési vásznak egy szervezet szinte minden működési területére

  • A kezdőfókusz - először minden mást figyelmen kívül hagyva - a lehetséges / meglevő ügyfeleknél: Mi fáj neki? Mire vágyik? Mit csinál? - Ötletkidolgozás ( Gm-Vip 77 Vevőprofil vászon, Gm-Vip 77 Értékajánlat vászon, Gm-Vip 77 Protopersona vászon, Gm-Vip 77 Probléma-megoldás vászon, Gm-Vip 77 Interjú vászon, stb. )
  • Üzleti modell tervezés - termékfejlesztés vásznai ( Gm-Vip 77 Lean vászon, Gm-Vip 77 Vevői erő-váltás vászon, stb. )
  • Növekedés - piacravitelt segítő eszközök ( Gm-Vip 77 Vevőgyár vászon, Gm-Vip 77 Döntési út vászon, Gm-Vip 77 Növekedési_hack vászon, stb. )
  • Tárgyalási erőt, meetingek hatékonyságát, céges márkastratégia kialakítását, stb. segítő vásznak

3 - Üzleti tervezés - szoftver a különböző üzleti terv variációk teszteléséhez ( cash-flow, mérleg, eredménykimutatás szinten előre 12 hónap-3 év ) - gyors variációk, NEM könyvelői pontossággal

A "feltételezés - tesztelés" gondolkodásmódja végig áthatja a folyamatot és azt eredményezi, hogy nem a gyakorlatban, sok pénzért, hosszú idő alatt derül ki, hogy mit is kellene / kellett volna csinálni. Kis lépésekben haladva hoz nagy eredményt, vagy nagy megtakarítást ( pl. hamar kiderül, ha valamivel le kell állnunk, mert nem lesz belőle tartós nyereséget hozó megoldás )

De hol lehet szerintem ezeket az eszközöket alkalmazni, hol tudnak a leghatékonyabbak lenni?

  • Gm-Vip 77 Alpha Sprint - mindenkinél, de elsősorban vezetőknél, tulajdonosoknál
  • Gm-Vip 77 Üzletfejlesztési vásznak - startup-oknál, kezdő "hagyományos" vállalkozásoknál, KKV szektorban 3,5 mrd Ft árbevételig és 250 főig, nagyvállalati részlegeknél... ezek döntéshozóinál.

Amennyiben bővebb információt szeretnél, nézz szét az oldalon, vagy keressük egymást a különböző elérhetőségeken...

Üdv: István ( M: +36 30 737 5554 ) Mail: uzletiterv@gmvip77.hu

1 oldalon - 1A4 - a lényeg

75+ darab vászon
az életünk és vállalkozásunk fejlesztendő területeire

Gm-Vip 77 - FEJLESZTÉSI VÁSZNAK
magánembereknek, kkv-, startup-, nagyvállalati részleg döntéshozóinak

Mostanában a változás is változik. Új gondolkodásmód, keretrendszer és eszközök kellenek, hogy sokkal gyorsabban reagáljunk emberként és cégként.

30 hónappal ezelőtt arra kerestem a válaszokat, hogyan lehet a világ legjobb multinacionális vállalatainak gyakorlatát és a legújabb startup módszertanokat "lefordítani" a magyar közepes-, kis vállalkozások nyelvére.

A válaszok megvannak és a gyakorlatban is bizonyítanak.

De milyen is az "új módi", amit a legjobb multik már alkalmaznak...?