4 évet és 30 millót tud spórolni ezzel a módszerrel...

2017.07.03

Kedves Olvasó,

Balázs igazi magyar vállalkozó ( valós példa, de a név változtatva ). Állandóan agyal, ötletel, hogyan fejlesszen és építsen fel vállalkozást, hogyan innováljon és lépjen egy magasabb szintre. 4 évvel ezelőtt a "szokásos módon kezdte". Beleszeretett egy ötletébe, amivel nemzetek ételeit tudja megjeleníteni egyetlen különleges főétel  és köretek formájában.

Rögtön a megvalósítással kezdte.

A "termékéből" indult ki és köré épített egy üzletet. Beszállítókkal, kiszolgáló egységgel, menüsorral. Fejlesztette a termékét és kidolgozta, hogyan adja el a piacon. A "valóságban" tesztelte és fejlesztette az ötletét. Négy év kemény munka és 30 millió forint befektetés...

4 év után már belefáradt. A valóság akadályai legyőzték a lelkesedést, az üzlete megrekedt.

Ma már létezik az a módszer és azok a megoldások, amivel kb. 4 hónap és 2 millió Ft befektetéssel "tesztelhette volna" és "modellezhette volna" a lehetséges megoldásokat a fejlesztési elképzeléseire az üzlete összes érintett területén ( értékajánlat - vevői célcsoportok - ügyfélkapcsolatok - csatornák, logisztika - kiemelt tevékenységek - kiemelt erőforrások - kiemelt partnerek ).

Modellezheti a különböző variációjú üzleti terveit, azonnal láthatja a különböző megoldásai pénzügyi eredményét és lehetséges profittermelő képességét. ( cash flow - eredménykimutatás - mérleg )

Kevés pénzből - egyszerűen - gyorsan megnézheti a fejlesztési elképzelései működőképességét a piacon MIELŐTT nagyobb "valós összeget" áldoz és erőfeszítést tesz a megvalósításra.



Máshogyan kell gondolkodni....Nézzünk néhány egyszerű elvet a témában:

1, Ne szeress bele az ötletedbe, fejlesztési elképzelésedbe! Teszteld ki egy céltudatos és strukturált folyamat során a sok-sok - ötletből a legjobbakat "házon belül" - majd "házon kívül"...

2, Minden az ügyféllel kezdődik! - Mik a lehetséges ügyfelek fájdalmai - vágyai - tevékenységei? Hogyan tudja az elképzelésem ( termék, szolgáltatás) csökkenteni, vagy megszüntetni a fájdalmukat, hogyan teljesíti haszonelvárásukat, vágyaikat, hogyan kapcsolódik a tevékenységeikhez?

3, Gondolkozz és dolgozz az elképzeléseiden egyszerűen és vizuálisan!

4, Hallgass másokra, csatornázd be mások tudását és ötleteit!

5, Tartsd az egész folyamatot egyszerűen és érthetően!

6, Kis lépésekben haladj, mindent tesztelj mielőtt tovább lépsz és nagyobb pénzt, több energiát ölsz a megvalósításba!

7, A teljes folyamat során fogadd el a bizonytalanságot és maradj a "Mi van, ha..." és "kezdő vagyok..." gondolkodásmódban! - Mindig vannak rejtett lehetőségek és rejtett veszélyek!

Ezek a módszerek széles körben alkalmazhatók, nézzünk néhány példát...

  • Kezdő vállalkozóként akarok felépíteni egy profittermelő céget
  • Meglevő cégemben akarok fejleszteni, innoválni ( termék - szolgáltatás - működési mód - új piacok stb. )

  • Más módon akarom működtetni a céget, mint az elődeim
    ( generációváltás - cégátvétel - átszervezés )

  • Új üzletágat akarok kiépíteni meglevő cégemben...

  • Alkalmazottként gondolkodok a vállalkozóvá válásban és cégépítésben és "előre meg akarom tervezni" a "sima váltást"...

  • Egyszerűen csak meg akarom tanulni a legújabb módszereket és eszközöket, hogy később alkalmazzam...

István

*Biztos van olyan ismerős döntéshozó a környezetében, aki vállalkozásindításban - fejlesztésben - innovációban gondolkodik vagy egyszerűen a saját életén akar változtani. Hálás lesz, ha megossza vele ezt a lehetőséget....

Telefonáljon vagy kérjen visszahívást!